DEFINICJE
Określone w Regulaminie pojęcia oznaczają:
Sprzedający - Express Bar sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku (15-351) przy ul.Wiejskiej 55, wpisany do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy w Białymstoku, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000830419, NIP: 5423395735, REGON: 385613170 kapitał zakładowy 123.750,00 PLN (opłacony w całości), adres mailowy: biuro@azarzecka.pl, BDO 000619300
Kupujący - podmiot, który złożył Zamówienia zgodnie z niniejszym Regulaminem.
Konsument - Kupujący będący osobą fizyczną, jeżeli złożył Zamówienie niezwiązane bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą lub zawodową w rozumieniu art. 221 k.c. oraz Przedsiębiorca działający na prawach konsumenta - osoba fizyczna prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą zarejestrowaną w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG), zawierającą umowę bezpośrednio związaną z prowadzoną działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej w rozumieniu art. 3855 k.c.
Strona Internetowa - strona www.express-bar.com.pl
Towar - każdy towar opisany i oznaczony ceną sprzedaży na Stronie Internetowej.
Zamówienie - złożenie oświadczenia woli przez Kupującego zgodnie z wzorem zamieszczonym na Stronie Internetowej, stanowiące ofertę zawarcia umowy sprzedaży.
Potwierdzenie złożenia zamówienia - informacja wysłana do Kupującego, że jego Zamówienie zostało złożone.
Konto Klienta - indywidualne konto na Stronie Internetowej Express-Bar.com.pl prowadzone dla zarejestrowanego Usługobiorcy.
Ustawa o prawach konsumenta - ustawa z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz. U. z 2020 roku pozycja 287 z późn. zm).
System teleinformatyczny - zespół współpracujących ze sobą urządzeń informatycznych i oprogramowania, zapewniający przetwarzanie i przechowywanie, a także wysyłanie i odbieranie danych poprzez sieci telekomunikacyjne za pomocą właściwego dla danego rodzaju sieci urządzenia końcowego w rozumieniu prawa telekomunikacyjnego.
Usługa lub Usługi - usługi świadczone drogą elektroniczną bez jednoczesnej obecności stron (na odległość), poprzez przekaz danych na indywidualne żądanie Usługobiorcy, przesyłane i otrzymywane za pomocą urządzeń do elektronicznego przetwarzania, włącznie z kompresją cyfrową, i przechowywania danych, która jest w całości nadawana, odbierana lub transmitowana za pomocą sieci telekomunikacyjnej w rozumieniu Prawa telekomunikacyjnego przez express-bar sp. z o.o., opisane w części II - IV niniejszego Regulaminu.
Środki komunikacji elektronicznej - rozwiązania techniczne, w tym urządzenia teleinformatyczne i współpracujące z nimi narzędzia programowe, umożliwiające indywidualne porozumiewanie się na odległość przy wykorzystaniu transmisji danych między systemami teleinformatycznymi. Usługodawca - express-bar sp. z o.o.
Usługobiorca - podmiot korzystający z usług express-bar sp. z o.o., będący osobą fizyczną, osobą prawną albo jednostką organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej, zobowiązany do przestrzegania niniejszego Regulaminu.
II. Umowa sprzedaży- składanie zamówienia, dostawa, płatność
Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze strony internetowej express-bar.com.pl, składania Zamówień na towary, dostarczania Zamówionych Towarów Kupującemu, uiszczania przez Kupującego opłaty za Towary, uprawnienia Kupującego do odstąpienia od umowy oraz zasady składania i rozpatrywania reklamacji. Niniejszy Regulamin stanowi integralną część umowy sprzedaży zawartej na podstawie złożonego Zamówienia. Utrwalenie, zabezpieczenie, udostępnienie oraz potwierdzenie Kupującemu istotnych postanowień umowy sprzedaży następuje za pośrednictwem poczty elektronicznej.
Zamówienie uważa się za złożone, jeżeli:
osoba uprawniona do jego złożenia wypełniła w nim zgodnie z pouczeniem wszystkie pola oznaczone jako konieczne do wypełnienia i wysłała Zamówienie zgodnie z procedurą podaną na Stronie Internetowej.
Kupujący może wybrać formę płatności spośród form płatności wskazanych w formularzu Zamówienia.
W sytuacji braku możliwości realizacji Zamówienia w całości lub części Sprzedający poinformuje o tym Kupującego na adres e-mail podany przy składaniu Zamówienia lub telefonicznie. W takim wypadku nastąpi zwrot całości lub części wpłaconych przez Kupującego środków metodą, jaką zostały one wpłacone.
Koszty dostawy w granicach miasta ponosi sprzedający. Do zamówień poza granice miasta sprzedający może doliczyć koszt dostawy.
Sprzedający zastrzega sobie możliwość niezrealizowania przyjętego Zamówienia w szczególności gdy:
Kupujący nie uregulował zobowiązań wobec Sprzedającego.
Sprzedający ze względu na awarię któregokolwiek z systemów nie ma możliwości technicznych do przesłania takiego potwierdzenia.
III. Usługi elektroniczne
Express Bar sp. z o.o. świadczy na rzecz Usługobiorców drogą elektroniczną nieodpłatnie Usługi:
newslettera;
newsletter SMS;
prowadzenia Konta Klienta;
zamieszczania i publikacji opinii dotyczących Towarów.
Newsletter - Usługa polegająca na przesyłaniu zamówionych wiadomości o charakterze reklamowym na podane adresy e-mail. Formularz zapisu do subskrypcji newslettera, stanowiący jednocześnie złożenie zamówienia na otrzymywanie newslettera, dostępny jest na Stronie Internetowej express-bar.com.pl Usługobiorca może w każdym czasie zrezygnować z korzystania Usługi newslettera poprzez kliknięcie hiperłącza o treści "Wypisz się", zawartego w każdej wiadomości e-mail przesyłanej Usługobiorcy z treścią newslettera, a także zamieszczonego na Stronie Internetowej. Należy pamiętać, że aktualizacja wszystkich systemów Usługodawcy jest czasochłonna, więc Usługobiorca może nadal otrzymywać wiadomości podczas przetwarzania jego żądania.
Newsletter SMS - usługa polegająca na powiadomieniu zamawiającego o godzinie dostawy na podany numer telefonu.
Usługa prowadzenia Konta Klienta dostępna jest po dokonaniu rejestracji na zasadach opisanych w Regulaminie i polega na udostępnieniu Usługobiorcy indywidualnego panelu w ramach Strony Internetowej Sklepu, który umożliwia Usługobiorcy dokonywanie szeregu czynności bez konieczności każdorazowego wprowadzania danych w formularzach, w tym zwłaszcza składanie Zamówień na podstawie danych przypisanych do Konta Klienta, śledzenie stanu realizacji Zamówień złożonych za pośrednictwem Konta oraz historii takich Zamówień, edytowanie danych przypisanych do Konta Klienta, zapisu na newsletter. Usługobiorca może w każdym czasie zrezygnować z posiadania Konta Klienta. W tym celu należy przesłać maila z prośbą o usunięcie Konta Klienta na adres: catering@express-bar.com.pl zastrzega sobie prawo do usunięcia Konta Klienta oraz związanej z nim aktywności i danych, jeśli nie było ono używane przez okres 5 lat. Usunięcie Konta Klienta następuje bez konieczności poinformowania Usługobiorcy o zamiarze usunięcia Konta Klienta. Okres 5 letni liczony jest od końca roku kalendarzowego w którym nastąpiła ostatnia aktywność na Koncie Klienta.
Każde złożone Zamówienie łączy się z założeniem Konta Klienta.
Usługobiorca nie może zamieszczać treści które:
są niezgodne z tematyką Sklepu;
zawierają linki;
służą prowadzeniu niedozwolonych działań reklamowych, promocyjnych, marketingowych, w szczególności poprzez zamieszczanie reklam, sprzedaż oraz promowanie produktów, usług, projektów, zbiórek.
służą prowadzeniu działań zakazanych przez prawo, np. próbom oszustwa
nawołują do przemocy
propagują jakikolwiek faszystowski lub inny totalitarny ustrój państwa;
nawołują do nienawiści na tle różnic płciowych, seksualnych, narodowościowych, etnicznych, rasowych, wyznaniowych albo ze względu na bezwyznaniowość, lub pochwalają taką nienawiść; znieważają grupę ludności albo poszczególne osoby z powodu jej przynależności płciowej, seksualnej, narodowej, etnicznej, rasowej, wyznaniowej albo z powodu jej bezwyznaniowości;
zawierają treści o charakterze szowinistycznym i mizoginistycznym, jak również noszące znamiona dyskryminacji płciowej;
zniesławiają lub znieważają jakąkolwiek osobę trzecią;
naruszają dobra osobiste jakiejkolwiek osoby trzeciej;
zawierają wulgaryzmy lub inne treści o charakterze obraźliwym;
nawołują do zachowań niebezpiecznych lub pochwalają takie zachowania;
obrażają uczucia religijne;
mogą wywoływać dyskomfort innych Użytkowników, w szczególności poprzez brak empatii lub szacunku innych Użytkowników
naruszają obowiązujący porządek prawny lub dobre obyczaje w inny sposób.
Usługobiorca przed przystąpieniem do skorzystania z Usług świadczonych przez express-bar sp. z o.o. za pośrednictwem Strony Internetowej catering@express-bar.com.pl zobowiązany jest do zapoznania się z treścią oraz stosowania się do warunków niniejszego Regulaminu. Regulamin jest udostępniony nieodpłatnie pod adresem express-bar.com.pl strona umożliwia jego pobranie, utrwalenie i wydrukowanie, a w każdym wypadku przed założeniem Konta Klienta.
Usługobiorca obowiązany jest do korzystania ze Strony Internetowej Usługodawcy w sposób zgodny z prawem z poszanowaniem dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej Usługodawcy oraz osób trzecich.
Usługobiorca zobowiązany jest do przestrzegania zakazu nadużywania środków komunikacji elektronicznej oraz dostarczania przez lub do Systemów teleinformatycznych express bar sp. z o.o. następujących treści: powodujących zachwianie pracy lub przeciążenie Systemów teleinformatycznych express-bar sp. z o.o. lub innych podmiotów biorących bezpośredni lub pośredni udział w świadczeniu Usług drogą elektroniczną.
W przypadkach szczególnych, mających wpływ na bezpieczeństwo lub stabilność systemu teleinformatycznego, expres bar sp. z o.o. ma prawo do czasowego zaprzestania lub ograniczenia świadczenia Usług, bez wcześniejszego powiadomienia oraz do przeprowadzenia prac konserwacyjnych mających na celu przywrócenie bezpieczeństwa i stabilności systemu teleinformatycznego.
Express-bar sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za przerwy w świadczeniu Usług wynikające z awarii lub przypadków wadliwego funkcjonowania systemów teleinformatycznych oraz sprzętu będących poza wpływem kontroli.
Niezależnie od powyższego Express-Bar sp. z o.o ma prawo zaprzestać świadczenia Usług w każdym czasie, jeżeli takie uzasadnione żądanie zostanie zgłoszone wobec niej przez dostawcę Internetu lub inny uprawniony podmiot.
Express-Bar sp. z o.o. zastrzega sobie prawo do przerwania świadczenia Usług w przypadku stwierdzenia naruszenia przez Usługobiorcę niniejszego Regulaminu, obowiązującego prawa lub ogólnie przyjętych norm społecznych i moralnych.
Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się express-bar sp. z o.o. to urządzenie podłączone do sieci Internet wyposażone w przeglądarkę internetową w wersji umożliwiającej prawidłowe przeglądanie Towarów oraz składanie Zamówień.
IV. Reklamacje - usługi elektroniczne
Reklamacje dotyczące zarówno technicznych aspektów funkcjonowania Usług, jak i innych kwestii związanych z Usługami (np. dotyczące opublikowanych treści) można przesyłać na adres catering@express-bar.com.pl
Reklamację należy składać nie później niż w ciągu 7 (siedmiu) dni od dnia, kiedy wystąpiła przyczyna reklamacji.
Każda reklamacja winna zawierać krótki opis problemu będącego podstawą złożenia reklamacji, datę i godzinę jego wystąpienia oraz oznaczenie Usługobiorcy (w tym jego imię, nazwisko oraz adres poczty elektronicznej). Administrator bez zbędnej zwłoki przesyła Użytkownikowi potwierdzenie otrzymania zgłoszenia reklamacyjnego.
Usługodawca dołoży najwyższych starań, aby reklamacje były rozpatrzone w terminie 14 (czternastu) dni od ich otrzymania przez Usługodawcę. O wyniku rozpatrzenia reklamacji Usługodawca niezwłocznie zawiadomi składającego reklamację za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail podany w zgłoszeniu reklamacji.
Nie podlegają rozpatrzeniu reklamacje, które nie zawierają danych wymienionych w ust. 3 powyżej lub zostały złożone po terminie, o którym mowa w ust. 2 niniejszego punktu.
Zgłoszenia dotyczące zamieszczonych treści zakończone są decyzją o pozostawieniu lub usunięciu zamieszczonych treści.
Usługobiorca może odwołać się od decyzji Usługodawcy w terminie 14 dni od otrzymania informacji o wydaniu i treści decyzji.
Odwołanie powinno zawierać wyczerpujące uzasadnienie.
Usługodawca rozpatruje odwołania w terminie 14 dni.
V. Odpowiedzialność Sprzedającego za brak zgodności Towaru z umową sprzedaży
KONSUMENCI
Sprzedający odpowiada za zgodność świadczenia z umową, w tym w szczególności Sprzedający jest odpowiedzialny wobec Konsumenta w razie braku zgodności dostarczonego mu zamówienia z umową.
Jeżeli Towar jest niezgodny z umową, Konsument może żądać wymiany. Sprzedający może dokonać wymiany, lub dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
W celu świadczenia usług elektronicznych oraz zawierania i wykonywania umów sprzedaży, a także wykonywania obowiązków Sprzedającego wynikających z faktu zawierania umów sprzedaży na odległość, express-bar sp. z o.o. przetwarza dane osobowe Kupujących i Usługobiorców, które podali dobrowolnie. Wszelkie informacje w zakresie przetwarzania danych osobowych znajdują się w zakładce Polityka prywatności.
VIII. Postanowienia końcowe
Konsument może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Chcąc skorzystać z możliwości polubownego rozwiązywania sporów dotyczących zakupów internetowych.
Sprzedający zastrzega sobie prawo zmiany Regulaminu. Zmiana Regulaminu obowiązuje każdorazowo od daty wskazanej w jego treści. Sprzedający informuje Usługobiorcę na 7 dni przed planowanym wejściem w życie nowego Regulaminu o zmianie Regulaminu za pomocą wiadomości przesłanej drogą elektroniczną. W razie, gdy Usługobiorca nie akceptuje nowej treści Regulaminu obowiązany jest zawiadomić o tym fakcie Sprzedającego w ciągu 7 dni od daty poinformowania przez Sprzedającego o zmianie Regulaminu, co skutkuje rozwiązaniem umów (nie dotyczy umów sprzedaży). Do umów sprzedaży zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się Regulamin w wersji obowiązującej w chwili zawarcia umowy.
Dokumenty dotyczące transakcji są przechowywane w formie elektronicznej i zostaną udostępnione do wglądu na żądanie Kupującego.
Kwestie sporne rozstrzygać będzie Sąd właściwy ze względu na siedzibę Sprzedającego. Przedmiotowa klauzula nie dotyczy sporu z Konsumentami. Prawem właściwym dla rozstrzygania wszelkich sporów powstałych na gruncie Regulaminu jest prawo polskie.
Regulamin wchodzi w życie z dniem 17.06.2024 r.
KONTAKT
catering@express-bar.com.pl
EXPRESS BOX CATERING - BIAŁYSTOK
obiady domowe na dowóz